Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές-Συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες. Τι συμβαίνει στα παιδιά και σε ποιες ηλικίες; Και ποιος ο ρόλος της Λογοθεραπείας;
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ
Ομάδα παιδιών, που σύμφωνα με τους γονείς τους αντιμετωπίζουν
δυσκολίες λόγου που εξηγούνται από τη διάγνωση της ΑΓΔ (αναπτυξιακές
γλωσσικές διαταραχές), αναφέρουν πως τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν
συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες. Αν και γονείς και δάσκαλοι
συμφωνούν στην αναφορά αυτών των δυσκολιών, τα ίδια τα παιδιά δεν τις
παρατηρούν. Σύμφωνα με τους συγγραφείς, οι γλωσσικές δυσκολίες που
υπάρχουν στην ηλικία των 5, δημιουργούν προβλήματα με τους συνομηλίκους
στην ηλικία των 7, που αυτά στη συνέχεια δημιουργούν συναισθηματικά
προβλήματα στην ηλικία των 14. Σύμφωνα με τους συγγραφείς, αυτό
συμβαίνει γιατί οι πρώιμες γλωσσικές δυσκολίες περιορίζουν την κοινωνική
συνδιαλλαγή και αυτό έχει ως αποτέλεσμα προβλήματα με τους συνομηλίκους
και συναισθηματικά προβλήματα σε παιδιά και σε εφήβους. Αντίθετα, στις
περιπτώσεις που τα παιδιά είχαν καλή σχέση με τους συνομηλίκους, είναι
προστατευμένα από συναισθηματικά προβλήματα, ανεξαρτήτως των
γλωσσικών τους ικανοτήτων. Οι συγγραφείς τονίζουν πως αυτό το εύρημα
πρέπει να χρησιμοποιηθεί θεραπευτικά από τους λογοθεραπευτές, ώστε να
στοχεύουν στην κοινωνική ομιλία για να προστατεύσουν το παιδί από
κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες. Τη σημασία των πραγματολογικών
ικανοτήτων τονίζουν και άλλοι ερευνητές (St Clair et al., 2011), καθώς αυτές
σχετίζονται με όλες τις κατηγορίες των BESD.
Βιβλιογραφία:
St Clair, M. C., Pickles, A., Durkin, K., & Conti-Ramsden, G. (2011). A
longitudinal study of behavioral, emotional and social difficulties in individuals
with a history of specific language impairment (SLI). Journal of communication
disorders, 44(2), 186-199.
Επικοινωνία
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Τηλέφωνο επικοινωνίας
2310927222
6949136428
Λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή 88, Θεσσαλονίκη, 54644