ΔΕΠ-Υ και διάβασμα στο σπίτι

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΔΕΠ-Υ)

4/21/20251 min read

girl wearing pink camisole on brown plant during daytime
girl wearing pink camisole on brown plant during daytime

ΔΕΠΥ και Διάβασμα στο Σπίτι

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ συχνά δυσκολεύονται με το διάβασμα στο σπίτι λόγω διαφόρων παραγόντων που σχετίζονται με την διαταραχή.Αρχικά η Απροσεξία μπορεί να πρικαλέσει εύκολη απόσπαση προσοχής των παιδιών, να τα κάνει να ξεχνάνε οδηγίεςκαθώς και να δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν εργασίες. Ακόμα η Παρορμητικότητα επιφέρει μεγάλη βιασύνη με αποτέλεσματα λάθη στις εργασίες και την ενίσχυση ματαίωσης των παιδιών.Εξίσου φανερή είναι και η έλλειψη Οργάνωσης καθώς χάνουν υλικά, ξεχνούν εργασίες και δυσκολεύονται να τηρήσουν πρόγραμμα.Τέλος, λόγω της ελλειπής Αυτορρύθμισης ,κουράζονται γρήγορα και χρειάζονται συχνές υπενθυμίσεις.

Στρατηγικές Υποστήριξης στο Σπίτι

  1. Σταθερό πρόγραμμα

    • Ορισμένη ώρα και ήσυχο μέρος για μελέτη.

    • Μικρά, τακτικά διαλείμματα (π.χ. κάθε 15–20 λεπτά).

  2. Δομή και οργάνωση

    • Χρήση ημερολογίου ή πίνακα με τις εργασίες.

    • Διαχωρισμός μεγάλων εργασιών σε μικρότερα βήματα.

  3. Μείωση περισπασμών

    • Χώρος χωρίς τηλεόραση, κινητά ή άλλα ερεθίσματα.

    • Καθαρό γραφείο με μόνο τα απαραίτητα υλικά.

  4. Ενίσχυση κινήτρου

    • Σύστημα ανταμοιβών (π.χ. αυτοκόλλητα, μικρά προνόμια).

    • Έπαινος για κάθε ολοκληρωμένο βήμα, όχι μόνο για το τελικό αποτέλεσμα.

  5. Συνεργασία με σχολείο

    • Ενημέρωση δασκάλου για δυσκολίες.

    • Προσαρμογές (λιγότερες ασκήσεις, περισσότερο χρόνο).

Βιβλιογραφικες αναφορές:

Evans, S. W., Owens, J. S., & Bunford, N. (2014). Evidence-based psychosocial treatments for children and adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 43(4), 527–551. https://doi.org/10.1080/15374416.2013.850700