Δυσκολίες συναισθημάτων στην σχολική ηλικία, γιατί μας ενδιαφέρει;

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ

two toddler playing letter cubes
two toddler playing letter cubes

Οι δυσκολίες στους τομείς της συμπεριφοράς, των συναισθημάτων και της

κοινωνικότητας αποκαλούνται με τον όρο “BESD” (behavioral, emotional and

social difficulties), όταν αναφέρονται σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες

(Strand &Lindsay, 2009). Δυστυχώς, είναι πολύ συχνές οι διαταραχές αυτές,

καθώς σύμφωνα με το “Center of Disease Control and Prevention” και τη

προτεινόμενη βιβλιογραφία (Ghandour et al., 2018) φαίνεται πως το 7,4% των

παιδιών ηλικίας 3-17 έχουν διαγνωστεί με πρόβλημα συμπεριφοράς.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 7,1% των παιδιών ίδιας ηλικίας έχει

διαγνωστεί με αχνώδη διαταραχή και το 3,2% έχει διαγνωστεί με κατάθλιψη.

Επιπλέον, η ταυτόχρονη ύπαρξη των παραπάνω είναι συχνή καθώς το 73,8%

των παιδιών με κατάθλιψη έχουν επίσης και αχνώδη διαταραχή και το 47,2%

των παιδιών με κατάθλιψη έχουν επίσης προβλήματα συμπεριφοράς. Από τα

παιδιά με αχνώδη διαταραχή το 37,9% έχουν επίσης προβλήματα

συμπεριφοράς και το 32,3% έχουν επίσης κατάθλιψη. Τέλος, τα παιδιά με

προβλήματα συμπεριφοράς έχουν κατά 36,6% αχνώδη διαταραχή και κατά

20,3% κατάθλιψη (Ghandour et al., 2018).