Ιστορικό παιδιών με Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές, Τι συμβαίνει;
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΓΔ,
Σύμφωνα με τους Lindsay & Dockrell, (2012) το 30-40% των παιδιών με
ιστορικό ΑΓΔ έχουν αυξημένες πιθανότητες για ανάπτυξη προβλημάτων
συμπεριφοράς. Η έρευνά τους διήρκησε 9 χρόνια, κάνοντας μετρήσεις σε
ομάδα 69 παιδιών που διαγνώστηκαν με ΑΓΔ στην ηλικία των 8,3 ετών. Η
πρώτη μέτρηση των BESD και της αυτο-εικόνας έγινε στην ηλικία των 8,
έπειτα των 12, των 16 και των 17 ετών. Βρήκαν πως η βασικότερη δυσκολία
των παιδιών αυτών ήταν στη σχέση με τους συνομηλίκους, κάτι που
επιδεινώνεται με το πέρασμα της ηλικίας. Στην ηλικία των 16, το 54% των
παιδιών του δείγματος είχε 5 φορές μεγαλύτερες δυσκολίες από την νόρμα.
Αυτή η αύξηση των δυσκολιών στη σχέση με τους συμμαθητές πηγάζει από
την αύξηση της πολυπλοκότητας των σχέσεων με το πέρασμα της ηλικίας και
καθώς η σημασία των φιλικών σχέσεων αυξάνεται, επηρεάζεται και την
αυτοεικόνα του παιδιού (Van Harmelen et al., 2017). Στην νηπιακή ηλικία
συχνά, τα παιδιά με ΑΓΔ είναι ντροπαλά και κλειστά στον εαυτό τους (Fujiki et
al., 2019). Αναλυτικότερα, η ικανότητα στην επικοινωνία βοηθάει στην
κοινωνικοποίηση, επειδή μειώνει το κοινωνικό στρες παιδιών και εφήβων τα
βοηθάει να ενσωματωθούν σε συζητήσεις και λόγω των παραπάνω, έχουν
περισσότερες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη του λόγου και της
κοινωνικοποίησης. Νεότερη έρευνα (Bakopoulou & Dockrell, 2016) αναφέρει,
πως λόγω των μειωμένων ευκαιριών για κοινωνικοποίηση, τα παιδιά δεν
έχουν αρκετές ευκαιρίες για να μάθουν και να αναπτύξουν κοινωνικές
δεξιότητες, όπως επίλυση αντιπαραθέσεων μέσω διαλόγου και έτσι
καταφεύγουν σε μη επιθυμητές λύσεις, όπως η σωματική βία.
Βιβλιογραφία:
Lindsay, G., & Dockrell, J. E. (2012). Longitudinal patterns of behavioral,
emotional, and social difficulties and self-concepts in adolescents with a
history of specific language impairment. Language, Speech, and Hearing
Services in Schools.
Van Harmelen, A-L., R. A. Kievit, K. Ioannidis, Sharon Neufeld, P. B. Jones,
Edward Bullmore, R. Dolan, P. Fonagy, Ian Goodyer, and NSPN Consortium.
(2017). Adolescent friendships predict later resilient functioning across
psychosocial domains in a healthy community cohort. Psychological Medicine
47, no. 13 2312-2322.
Fujiki, M., Brinton, B., Hart, C. H., Olsen, J., & Coombs, M. (2019). Using
Measurement Invariance to Study Social Withdrawal in Children With
Developmental Language Disorders. Language, Speech, and Hearing
Services in Schools, 1-14.
Bakopoulou, I., & Dockrell, J. E. (2016). The role of social cognition and
prosocial behaviour in relation to the socio-emotional functioning of primary
aged children with specific language impairment. Research in Developmental
Disabilities, 49, 354-370.
Επικοινωνία
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Τηλέφωνο επικοινωνίας
2310927222
6949136428
Λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή 88, Θεσσαλονίκη, 54644