Στρατηγικές για ενίσχυση της γλώσσας του σπιτιού
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
4/21/20251 min read
Συχνά στην Αμερική, οι καθηγητές, πιστεύοντας ότι η διγλωσσία μπορεί να
δυσχεράνει την μάθηση της γλώσσας του σχολείου, αποθαρρύνουν τους
γονείς από τη χρήση της γλώσσας τους (De Angelis & Dewaele, 2009).
Αντίθετα χρησιμοποιώντας τη γλώσσα της οικογένειας μπορούν να διδαχθούν
αποτελεσματικά δεξιότητες στη γλώσσα του σχολείου (August & Shanahan,
2006). Ο δάσκαλος δεν χρειάζεται να ξέρει τη γλώσσα καταγωγής του
παιδιού, αλλά να αναγνωρίζει την αξία της και την αξία της διγλωσσίας. Τότε
σε συνεργασία με τους γονείς μπορεί να χρησιμοποιήσει πλήθος στρατηγικών
που θα βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει τις ακαδημαϊκές του δεξιότητες και
στις δύο γλώσσες.
Οι δάσκαλοι με τη βοήθεια του ίντερνετ μπορούν να βρουν καλά βιβλία για
ανάγνωση, στη γλώσσα του σπιτιού. Στη συνέχεια, όταν γίνονται
δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ανάγνωση εξωσχολικού βιβλίου, ο
μαθητής θα μπορεί να διαβάζει ένα τέτοιο βιβλίο και να γράφει περίληψη, ή ότι
άλλο του ζητούν, στη γλώσσα του σχολείου για να το παρουσιάσει στους
συμμαθητές του. Επίσης, σε συνεργασία με τους γονείς, θα μπορούν να
θέσουν κάποιες ερωτήσεις για το κείμενο και το παιδί να τις μεταφράσει και να
τους τις παρουσιάσει απαντημένες στην τάξη (Szilágyi, et al., 2013).
Βιβλιογραφία:
De Angelis, G., & Dewaele, J. M. (2009). The development of psycholinguistic
research on crosslinguistic influence. The exploration of multilingualism, 63-
77.
Επικοινωνία
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.
Τηλέφωνο επικοινωνίας
2310927222
6949136428
Λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή 88, Θεσσαλονίκη, 54644