Σχέση μαθητή με Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές και δασκάλου

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΓΔ,

boy in gray sweater beside boy in gray and white plaid dress shirt
boy in gray sweater beside boy in gray and white plaid dress shirt

Αρχικά μία θετική και ποιοτική σχέση ανάμεσα στο παιδί με ΑΓΔ και στον

δάσκαλό του βοηθάει τη μάθηση (Rhoad-Drogalis, Justice, Sawyer &

O’Connell, 2018). Παιδιά που είχαν καλή σχέση με το δάσκαλο τους είχαν

αυξημένα κίνητρα για επιτυχία και καλύτερες πιθανότητες να ολοκληρώσουν

την άσκηση που τους ζητούνταν. Αντίθετα, τα παιδιά που η σχέση τους με τον

δάσκαλο χαρακτηριζόταν ως αντικρουόμενη είχαν μεγαλύτερες δυσκολίες

συγκέντρωσης, μειωμένα κίνητρα και αρνητικότητα προς τη μάθηση. Η μελέτη

ήταν συσχετιστική, μπορεί δηλαδή όχι μόνο η κακή σχέση του μαθητή

δασκάλου να δημιουργεί αυτά τα προβλήματα, αλλά και αυτά τα προβλήματα

να δημιουργούν την κακή σχέση. Είναι σημαντικό όμως, οι δάσκαλοι να

ξέρουν τη σημασία του ρόλου τους για το κάθε παιδί ξεχωριστά και να μην

αποφεύγουν ή μειώνουν το μαθητή αυτόν που τους έχει ανάγκη περισσότερο

από όλους τους άλλους.