Τροποποίηση ρυθμού ομιλίας σε παιδιά με Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΓΔ,

toddler girl touching glass tank
toddler girl touching glass tank

Τα παιδιά με ΑΓΔ αντιμετωπίζουν και δυσκολίες στην κατανόηση προτάσεων.

Όπως αναφέρει ο Montgomery (2003) σε κάποιες περιπτώσεις τα παιδιά

έχουν αυτή τη δυσκολία λόγω της φτωχής τους γλωσσολογικής ικανότητας,

ενώ σε άλλες περιπτώσεις ευθύνεται η δυσκολία στην επεξεργασία που

πηγάζει και από τη φτωχή εργαζόμενή τους μνήμη. Τι τεχνική μπορούμε όμως

να χρησιμοποιήσουμε για να μειώσουμε αυτή τη δυσκολία;

Υιοθετώντας έναν πιο αργό ρυθμό ομιλίας μπορούμε να βοηθήσουμε τα

παιδιά με ΑΓΔ να καταλαβαίνουν καλύτερα τα λεγόμενά μας (Montgomery,

2003). Τα παιδιά με ΑΓΔ έχουν πολύ καλύτερη κατανόηση των προτάσεων,

όταν παρουσιάζονται σε πιο αργό ρυθμό, κυρίως όταν αυτές είναι δύσκολες.

Αντίθετα, το μεγάλο ποσοστό της τάξης που έχει ήδη καλύτερη κατανόηση

των προτάσεων, η αλλαγή του ρυθμού δεν τα επηρεάζει αρνητικά και οπότε

δεν υπάρχει κανένας λόγος για μη χρησιμοποιηθεί. Ο λόγος που τα παιδιά με

ΑΓΔ επωφελούνται από την πιο αργή ομιλία είναι επειδή έχουν αρκετό χρόνο

για να επεξεργαστούν όσα ακούν.

Βιβλιογραφία:

Montgomery, J. W. (2003). Working memory and comprehension in children

with specific language impairment: What we know so far. Journal of

communication disorders, 36(3), 221-231.